BRC multipoint Sequent LPG systeem
BRC Injectoren
Hier vindt u BRC M.T.M. injectoren van diverse maten (Blauw, Oranje Geel) en van het Oude of Nieuwe type.
Achtergrond informatie m.b.t. probleem met gasinjectoren:
In de meeste gevallen wordt het probleem veroorzaakt doordat de injectoren vervuild zijn met paraffine (oliën en vetten vanuit het LPG). Het drooggasfilter dat voor de injectoren zit moet er voor zorgen dat de injectoren niet snel vervuilen. Dit filter raakt op den duur verzadigd en moet dus tijdig vervangen worden. Als het filter niet wordt vervangen, zullen de paraffine niet meer worden afgevangen en in de injectoren terecht komen.
Het is niet zo dat de injectoren gaan lekken of niet meer open gaan. Maar de openings- en sluitingstijd kloppen niet meer. De injectoren blijven langer openstaan dan eigenlijk zou moeten, waardoor er te veel brandstof wordt gedoseerd. (te rijk mengsel = hoog CO)
De injectoren gaan dan afwijken, met name bij korte injectietijden (lage motorbelasting). De motor gaat rommelig lopen en er ontstaan te grote onderlinge verschillen tussen de injectoren. Reinigen van de injectoren heeft vaak geen zin, want er is vaak te veel slijtage in de injector opgetreden, waardoor de geleiding van de plunjer (afdichtdisk) niet meer de juiste passing heeft. De plunjer gaat dan niet meer soepel op en neer.
Als de injectoren worden vervangen zonder het filter te vervangen, zullen ook de nieuwe injectoren weer snel vervuilen.
LET OP!:
Als je NIET ALLE injectoren vervangt, is er veel kans op onderlinge verschillen tussen je nieuwe en oude (vervuilde) injectoren, waardoor de motor nog steeds slecht zal draaien en het zelfs zo kan lijken dat de nieuwe injectoren niet goed zouden zijn. Alle injectoren worden met min of meer dezelfde injectietijd aangestuurd (gezamenlijke Lambda waarde). De oude injectoren zullen meer gas doseren dan de nieuwe injectoren bij korte injectietijden, want deze zijn door vervuiling en slijtage onnauwkeurig geworden. Doordat het gemiddelde mengsel in de uitlaat nog te rijk is, zal het motormanagement de injectietijd verkorten, waardoor de nieuwe injectoren minder gas gaan leveren. Dit zal met name merkbaar zijn bij lage motorbelasting (stationair) en veel minder merkbaar zijn bij hogere motorbelasting (dus bij gaspedaal verder ingedrukt).
BRC Injectoren IN03 oude Type |
|
|
BRC MTM IN03 Normal Blauw (Oude Type) LPG-injector | BRC MTM IN03 Normal Blauw MY09 LPG-injector |
Voor BRC M.T.M. dampgasinjectie systemen. |
Voor BRC Sequent dampgasinjectie systemen. |
BRC Injectoren IN03 oude Type | BRC Injectoren MY09 Nieuw type |
BRC MTM IN03 Max Oranje (Oude Type) LPG-injector | BRC MTM IN03 Super Max Oranje MY09 LPG-injector |
Voor BRC Sequent dampgasinjectie systemen. |
Voor BRC Sequent dampgasinjectie systemen. |
BRC Injectoren IN03 oude Type | BRC Injectoren MY09 Nieuw type |
BRC MTM IN03 Super Max Geel (Oude Type) LPG-injector | BRC MTM IN03 Super Max Geel MY09 LPG-injector |
Voor BRC Sequent dampgasinjectie systemen. |
Voor BRC Sequent dampgasinjectie systemen. |
Vervang het drooggasfilter tijdig en regelmatig:
Een drooggasfilter gaat gemiddeld maximaal 20.000 km mee. Vervang het filter bij voorkeur eerder. Deze vervangingstermijn geldt voor een gemiddelde 4 cil. motor. Grotere motoren verbruiken meer gas, waardoor het gasfilter ook eerder aan vervanging toe zal zijn. Ook kan het zijn dat bij sommige tankbeurten het LPG zeer veel verontreiniging (met olie en vetten) bevat, waardoor het nodig is om het filter eerder te vervangen. Houdt hier rekening mee. Het tijdig vervangen / reinigen van het gasfilter is nodig om verontreiniging van het gassysteem en gasinjectoren te voorkomen.
Type en Variant: Filterelement 219-2
Meer info en ga naar de Webshop. |
||
Filterelement BRC M.T.M. "FJ1 HE" |
Goedkeuring: E20 67R-010906 - 110R-000030
Type en Variant: F-781 12/12mm
Ø12mm aansluitingen op ingang en uitgang
Type Filter: Afdanken na gebruik
Vervangingstermijn: Max. 20.000 km
Afmetingen: Ø46 mm - Lengte 54mm - Totale Lengte: 100mm
Materiaal: Aluminium
BRC oem: o.a. Chevrolet Spark
|
|
LPG-Drooggasfilter Type F-781 12/12mm |
|
Goedkeuring: E20 67R-010663 Class 2 E20 110R-000031 BRC oem: o.a. Chevrolet Spark |
|
LPG-Drooggasfilter Type F-779-B-d 12/12mm
|
Meer info en ga naar de Webshop. |
Goedkeuring: E8 67R-018231 Type en Variant: F-750 12/12mm Ø12mm aansluitingen op ingang en uitgang Type Filter: Vervang filterelement na gebruikstermijn Vervangingstermijn: Max. 20.000 km Afmetingen: Hoogte: 120 mm Diameter: Ø65 mm Materiaal: Kunststof Toepasbaar op: BRC oem: o.a. Chevrolet Spark Retrofit Gassystemen: BRC Sequent 1.0 - BRC Sequent 32 OBD - BRC Sequent Plug&Drive - BRC ALBA - BRC Sequent Direct - OMVL Sequent Direct - Zavoli - Bigas |
|
LPG-Drooggasfilter Type FL-750 12/12mm |
Meer info en ga naar de Webshop. |
BRC Genius MB 800 LPG-Verdamper | BRC Genius MB 1200 LPG-Verdamper |
BRC Genius MB 800 LPG-Verdamper en motoren tot 110 kW (150 PK) zonder Turbo. |
BRC Genius MB 1200 LPG-Verdamper en motoren tot 120 kW (163 PK). Meer info en ga naar de Webshop.
|
BRC Genius MB 1500 LPG-Verdamper | BRC Genius MAX 1500 LPG-Verdamper |
BRC Genius MB 1500 LPG-Verdamper
|
BRC Genius MAX 1500 LPG-Verdamper Revisiesets Meer info en ga naar de Webshop.
|
NGK Platina Power Bougies in de www.bougiewebshop.nl